Dublin 🇼đŸ‡ȘđŸ»

Nu ska jag försöka skriva nĂ„gra rader om vĂ„r Dublin helg đŸ‘đŸŒ

Det var en gĂ„ng en svensk, en norsk och en Bellman... nĂ€ rĂ„ skĂ€mt och sido 😂

Vi gick upp svin tidigt pĂ„ fredagsmorgonen och Ă„kte hemifrĂ„n typ vid 5-6 (kommer inte ens ihĂ„g men var galet trött iaf sĂ„ det borde ha varit tidigt)

Parkerade bilen i MĂ€rsta som vi gjort senaste gĂ„ngerna, sĂ„ smidigt och billigt. Betalade 320kr för fre-mĂ„n. Kom i god tid innan flyget skulle gĂ„ sĂ„ hann Ă€ta en "faktiskt" god frukost pĂ„ Arlanda innan planet lyfte. Kom fram i Dublin runt lunch och tog dĂ„ en taxi till vĂ„rt hotell. Haha hotellet visade sig vara samma hotell som jag bodde pĂ„ senaste gĂ„ngen jag var i Dublin för 6 Ă„r sen 😂 har sĂ„ dĂ„lig koll men till mitt försvar hade dom renoverat sĂ„ det var sig inte sĂ„ likt i alla fall.

Snacka om att bli förvĂ„nad đŸ˜± Men precis som sist sĂ„ lĂ„g hotellet mycket bra till och med gĂ„ngavstĂ„nd till bĂ„de restaurangomrĂ„det Temple bar, shopping samt sevĂ€rdheter sĂ„ det var toppen!  VĂ„rt rum var klart nĂ€r vi kom sĂ„ vi fick checka in direkt, ocksĂ„ bonus đŸ™ŒđŸŒ

Droppade vĂ€skorna och begav oss ut pĂ„ stan för lunch, Henrik hade hittat nĂ„t schysst burger hak som vi gick till (inte helt otippat) men det var gott.

Sen promenerade vi vidare till Guinness Storehouse det var lite av en besvikelse faktiskt. Superkommersiellt och kĂ€ndes mer som en stor PR och reklam för just Guinness. Man fick traska runt pĂ„ egen hand och kolla. Det var riktigt mycket folk sĂ„ man gick som pĂ„ led. Rundturen avslutades med en öl i en av barerna. Vi valde sĂ„klart baren lĂ€ngst upp med utsikt över hela Dublin det var nog bĂ€st pĂ„ hela turen đŸ»

DĂ€refter Ă„kte vi tillbaka till hotellet för ett snabbt pit stop innan vi begav oss ut pĂ„ stan för lite öl och middag. Älskar den irlĂ€ndska pubkulturen med livemusik och tjockt med folk. PĂ„minner om filmen: PS I love you. En av favoriterna, lite smĂ„ töntig och jaaaa jag grĂ„ter varje gĂ„ng (Jepp har sett nĂ„gra gĂ„nger) 🙄 SĂ„ vi hamnade pĂ„ nĂ„n bar dĂ€r och sen blev det god middag pĂ„ en av restaurangerna i nĂ€rheten. Riktigt bra första dag. SĂ„ mysigt att komma ivĂ€g och göra nĂ„got helt sjĂ€lva, kvalitetstid helt enkelt. Är bristvara pĂ„ sĂ„nt i vĂ„rat upptagna liv 🙈

Lördagen startade vi med frukost pĂ„ ett cafĂ© i nĂ€rheten av hotellet. Go frulle đŸ˜» Sen gick vi i lite affĂ€rer och strosade runt pĂ„ stan. Henrik hittade en ny jultröja annars var det dĂ„ligt med fynd. Vi gled in pĂ„ en pub och sĂ„g pĂ„ lite fotboll. NĂ„gon öl slank vĂ€l ner ocksĂ„. Sen gick vi till Jameson Distillery för en guidad tur dĂ€r. DĂ€r var jag Ă€ven förra gĂ„ngen men det var omgjort och riktigt schysst. Betydligt bĂ€ttre Ă€n Guinness. SĂ„ dĂ€r fick vi smaka whiskey och lĂ€ra oss lite mer om det. Kul eftermiddagsaktivitet. Sen promenerade vi tillbaka mot hotellet och hamnade pĂ„ nĂ„t som heter The Church som Ă€r en restaurang/ pub i en gammal kyrka. As coolt sĂ„ dĂ€r hĂ€ngde vi ett tag. Middag blev det pĂ„ en annan restaurang dĂ€r vi Ă„t riktigt gott kött. PopulĂ€rt och fullsatt stĂ€lle som jag absolut inte kommer ihĂ„g namnet pĂ„ men som man gĂ€rna skulle gĂ„ tillbaka till. Sen blev det fortsĂ€ttning pĂ„ dagen innan med nĂ„gra barer/ barrunda innan vi gick tillbaka till hotellet. SĂ„ det blev en heldag kan man sĂ€ga. Aningen senare Ă€n vi hade tĂ€nkt oss men det var kul.

Söndagen tog vi sovmorgon, lĂ„ng sovmorgon sĂ„ lĂ„ng sĂ„ vi gick direkt pĂ„ lunchen. Älskar sĂ„nna hĂ€r oplanerade chill helger som man bara kan ta som dom kommer. Vi strosade runt mellan affĂ€rer och pubar och nĂ„gonstans dĂ€r pĂ„ eftermiddag/ tidig kvĂ€ll sĂ„ hamnade vi mitt i en Christmas parade. Helt galet mycket folk och jĂ€ttekonstig parad men lite kul att det bara var slumpen som gjorde att vi var dĂ€r just dĂ„.

Middag pĂ„ en italiensk restaurangens rödvin för att kompensera upp all snabbmat 🙄😅 SĂ„ nice helg med min Ă€lskling. Vi gör ett bra team 😍

PĂ„ mĂ„ndagen var det dags för hemfĂ€rd igen. Planet var försenat sĂ„ det blev en lĂ„ng dag, en hel dag egentligen som gick av att bara resa. Men men vi fick i alla fall en hĂ€rlig helg ihop, en minisemester helt enkelt đŸ™ŒđŸŒ

För övrigt sĂ„ Ă€r jag sĂ„ trött pĂ„ den hĂ€r blogg appen som aldrig fungerar, har försökt hela dagen och ladda upp bilder till det hĂ€r inlĂ€gget men det gĂ„r fan inte đŸ˜© sĂ„ tröttsamt. Jag ger upp snart vad kass den Ă€r!!
Nu kom dom upp men i helt blandad ordning... perfekt đŸ‘ŒđŸŒ  det Ă€r ju sĂ„nt hĂ€r man ruttnar pĂ„ !