Oktoberfest 🍺🇩🇪💃🍻

❤️
😂👊

I lördagsmorse begav vi oss söderut och närmare bestämt till västra Götaland och till Fullösa. Emmas gamla hemtrakter. Där bjöd hon på 30:års fest a la oktoberfest 🍻🍺🇩🇪💃 Såååå kul! 


Dom flesta hade kört all in på klädseln så det kändes som en riktig oktoberfest. Jag har visserligen inte varit på någon. Men gissar mig till att det var snarlikt 😂 




Vi kom ner vid 15 samtidigt som dom flesta andra. Okej vi var lite sena som vanligt... inte helt otippat men det gick bra 😅 puh. Där var set riggat med stort partytält och välkomstöl 🍺 Sen var det lagindelning för tävling, lek och frågesport. Bra styrt av Emmas syskon som var lekledare 👌 


Det grillades till middag, folk hade med sig lite av varje. Vi hade med oss hamburgare (otippat igen) 


Därefter bjöd kvällen på många skratt, mååånga öl, mycket dans, ett aningens lerigt dansgolv. Dansade i flera timmar, så himla roligt 💃💃💃 


Blev sent och kom i säng runt 03:00 efter en ca 12 timmar lång fest 😂 Tack för en superkul fest ❤️




Dagen efter var man förståligt nog inte så stark, inte så nykter heller för den delen. Så Adam fick köra hem, han och Fia skulle ändå åka med oss tillbaka eftersom Adam och Henrik skulle gå på jätteviktig Bajen derbymatch 🙄 


Så vi åkte runt 10 och kom till stälje runt halv två, sen skjutsade jag upp gänget till Sthlm till deras nästa aktivitet. Att dom orkar 😵 


Själv åkte jag hem till Fridas lägenhet (hon är bortrest igen) köpte en pizza och chillade i några timmar innan det var dags för min match. Hade nämligen fotbollsmatch igår kväll kl 18. Så trött och sliten men släpade mig dit ändå 👊👊 Matchen förlorade vi med 3-1 och jag gjorde inte ett enda byte på 90 min. Haha att JAG orkar 😵😂 Helt färdig efteråt men kände mig ändå lite piggare. Blev plättar till middag.... riktigt finmat. Henrik hängde med sitt Bajen gäng och var ute och firade att det blev oavgjort 🤔😁 Så han kom hem först runt halv tio tiden i skapligt bra form. Dom hade haft en toppen dag iaf ⚽️ 




Igår somnade jag på soffan efter en intensiv helg och idag kan jag inte somna alls (dock bra för bloggen) Jobbade över en stund idag och slängde ihop lite köttbullar och makaroner när jag väl kom hem. Sover hos Frida idag med, men idag helt själv då Henrik åkte till Norge imorse. 




Får göra ett nytt försök på sovandet 😴 


Godnatt vänner 😘



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: